چگونه شنا کنیم که لاغر شویم؟


: 1395

چگونه شنا کنیم که لاغر شویم؟ کاهش وزن با شنا وابسته به شرایط خاصی است. ورزش شنا زمانی موجب لاغر شدن می گردد که:

چگونه شنا کنیم که لاغر شویم؟

کاهش وزن با شنا وابسته به شرایط خاصی است. ورزش شنا زمانی موجب لاغر شدن می گردد که:

– سرعت شنا و مسافتی که در آن شنا می کنید، طولانی باشد.
– حداقل سه روز در هفته، دو ساعت و یا هر روز هفته، یک ساعت در روز شنا سرعتی داشته باشید.
از آنجایی که چربی سوزی (افزایش ضربان قلب) در بدن بعد از 20 دقیقه فعالیت تازه آغاز می گردد، بهتر است انرژی خود را بر روی طولانی تر شدن شنا بگذاریم.
– میزان جذب قندها دوساعت اول بعد از ورزش است. تا دو ساعت بعد از شنا مواد قندی و کربوهیدارت و چربی مصرف نکنید. استفاده از سس را به حداقل برسانید.
– مصرف غذاهای چرب و فست فود و شیرینی و تنقلات را به حداقل ممکن برسانید. به طور کلی همه چیز بخورید، ولی در حدی که ضعفتان برطرف شود.
روزانه 8 تا 12 لیوان آب ولرم بنوشید. مصرف میوه و سبزیجات را زیاد کنید.
شما با شنا به کاهش وزنی خواهید رسید که بسیار بهتر از لاغر شدن نسبت به روش های دیگر است. مزیت لاغر شدن با ورزش شنا این است که پوست شما شل و افتاده نمی شود. همزمان با لاغر شدن بدن شما سفت می گردد. هر دو نوع شنای قدرتی و سرعتی منجر می شود که دیرتر چاق شوید.
 

چه تفاوتی بین شنا سرعتی و قدرتی وجود دارد؟
شنا قدرتی به شنایی گفته می شود که عضلات بدن بیشتر تحت فشار هستند. فرد در شنا قدرتی می بایست مسافت کمتری را در زمان کمتر و سرعت بیشتری برود. در صورتی که شنا سرعتی در مسافت طولانی تری و با سرعت معمولی انجام می گیرد و بیشتر به لاغر شدن کمک می نماید. ولی شنا قدرتی برای عضله سازی و افزایش و تقویت ماهیچه ها انجام می گیرد. بدین جهت شنا قدرتی افزایش وزن را به همراه دارد. ورزش شنا از آنجایی که تمام قسمت های بدن را درگیر می نماید، استقامت کل بدن را افزایش می دهد. چنانچه می خواهید شنای شما سرعت بیشتری داشته باشد، می توانید از فین شنا سرعتی استفاده نمایید. اگر قصد انجام شنای قدرتی را دارید پیشنهاد می گردد از فین شنا قدرتی استفاده نمایید.

فواید شنا
– از مهمترین فواید شنا، بهبود سیستم قلبی عروقی بدن است. (شنا عضلات زیادی از بدن شما را درگیر می کند. به این خاطر ریه ها و قلب مجبور به کار سخت تر می شوند، تا اکسیژن بدن را تامین کنند. به طور کلی هر ورزشی که بدن را سنگین کند، مفید است. زیرا باعث می شود بدن به سختی کار کند).
– محدودیت سنی ندارد. هر فردی از کودک تا میانسال می تواند این ورزش را انجام دهد.
– احتمال آسیب در آن بسیار اندک است.
– شنا به صورت منظم و روزانه، علاوه بر کاهش وزن منجر به کاهش بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سکته  میشود.
 – شنا موجب افزایش قدرت می شود. زیرا هنگامی که در آب رو به جلو حرکت می کنید در حال مبارزه با آب هستید. این مقاومت در مقابل آب آمادگی جسمانی را تقویت می نماید. 
– عضله ای که توسط شنا ایجاد می شود، باعث چربی سوزی می گردد. از این جهت شما کالری بیشتری می توانید بسوزانید.
– حتی بعد از اتمام شنا، سوزاندن کالری ادامه دارد؛ زیرا بدن شما از انرژی برای بازسازی بافت عضلانی استفاده می کند.
– شنا کردن به بهبود انعطاف پذیری عضلات و مفاصل شما کمک می نماید. (افزایش انعطاف پذیری در بدن موجب می گردد تا از شکستگی و پیری زودراس جلوگیری شود).
– برای بهبود صدمات ناشی از تصادف یا ورزش بسیار مفید است.( آب درمانی و شنا یکی از بهترین راه ها برای بازسازی و ترمیم مفاصل می باشد).
– شنا کردن به دلیل ترشح هورمون آدرنالین و اندورفین در مغز موجب لذت و هیجان می شود.(چنانچه می خواهید شادتر شوید، حتما شنا را در برنامه هفتگی خود قرار دهید).  
– بهترین گزینه ورزشی برای برای افرادی که وزن بالایی دارند و نمی توانند وزن خود را به هنگام پیاده روی یا دویدن تحمل نمایند.
– سی تا شصت دقیقه شنا، چهار بار در هفته می تواند به طور قابل توجهی کلسترول بد (LDL) ، ضربان قلب و فشار خون را کاهش دهد.
– شنا کردن احتمال سرطان، سکته قلبی و مغزی و بیماری های قلبی تا حدود زیادی می کاهد.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، معالی آباد ، مجتمع پارمین ، طبقه اول

موبایل : 09177876028

مدیریت : جواد خدابخشی

ایمیل : info@csediving.com